Gminne Obchody Dni Rodziny w Gałdowie |
|
|
|
26.05.2025. |
W sobotę, 24 maja 2025 roku, boisko szkolne w Gałdowie tętniło życiem. Mieszkańcy oraz licznie przybyli goście wspólnie świętowali Gminne Obchody Dni Rodziny – wydarzenie pełne radości, integracji i atrakcji dla całych rodzin. Organizatorami uroczystości byli: Wójt Gminy Iława, Gminny Ośrodek Kultury w Lasecznie, sołtys wraz z Radą Sołecką Gałdowa, Szkoła Podstawowa w Gałdowie, Placówka Wsparcia Dziennego, OSP Gałdowo oraz Koło Gospodyń Wiejskich w Gałdowie. Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonał wójt Krzysztof Harmaciński. Wśród przemawiających znaleźli się również: poseł na Sejm RP Stanisław Gorczyca, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego Mateusz Szauer, członek zarządu województwa Robert Turlej, radna sejmiku wojewódzkiego Bernadeta Hordejuk, sołtys Gałdowa Jan Olejnik oraz dyrektor Szkoły Podstawowej w Gałdowie Anna Lewandowska. Po części oficjalnej rozpoczął się bogaty program artystyczny. Na scenie wystąpili uczniowie Szkoły Podstawowej w Gałdowie, prezentując energetyczne występy muzyczno-taneczne. W trakcie wydarzenia rozstrzygnięto również konkursy plastyczny i literacki, doceniając kreatywność i zaangażowanie młodych twórców.
Jednym z najbardziej emocjonujących momentów był Turniej Sołectw, prowadzony przez Remigiusza Sobocińskiego. Pierwsze miejsce zajęło sołectwo Ząbrowo, drugie – gospodarze z Gałdowa, trzecie – sołectwo Radomek, a czwarte – Frednowy. Na uczestników czekały także inne atrakcje, takie jak pokaz strażacki, quiz rodzinny oraz konkurs plastyczny. Dużym zainteresowaniem cieszył się występ Teatru Muzycznego „HALS” z programem „Piosenka jest dobra na wszystko”, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności. Organizatorzy zadbali również o liczne dodatkowe atrakcje: park zabaw dla dzieci, animacje, kiermasz, malowanie twarzy oraz smaczne jedzenie – w tym tradycyjną grochówkę i ognisko z kiełbaskami. Szczególne podziękowania należą się Paniom z KGW Gałdowo oraz druhom z OSP Gałdowo za ich zaangażowanie i pomoc w organizacji wydarzenia.
Tekst oryginalny z www.gmina-ilawa.pl
|